2008-06-30

Dag 22: Tacoma!

Vi tilbragte hele dagen i Tacoma. Etter frokost begynte vi å se etter postkontorer! Vi hadde planlagt å sende hjem noe av det vi har kjøpt her borte for å slippe overvekt på flyet. Etter endelig å ha funnet et postkontor (alle var ikke plottet inn på GPS'en) spurte vi etter en tabell som kunne vise hvor mye vi kunne sende for hvilket beløp. Men det fantes ikke lenger... vi spurte derfor hva det ville koste å sende ca 10kg. Svaret var $80, så det var ikke særlig billig... vi hadde håpet at det kunne være noe billigere. Sjekket også UPS, men de var mye dyrere. Vi ble derfor enige om at vi sjekket hva flyselskapene tar for overvekt istedet.

Hos Millie fikk vi litt kaldt drikke før vi kjørte en tur rundt i Tacoma. Hun viste oss hvor hun hadde gått på skole, og hvor foreldrene hennes hadde bodd. Dessuten kjørte vi rundt universitetsområdet som er veldig flott her i Tacoma. Til slutt tok vi en tur over sundet til Gig Harbor. Stedet ligger flott nede ved vannet, og her slappet vi av med en enorm is og stakk innom en skandinavisk forretning. Ekspeditøren kunne til og med snakke norsk!

Tilbake hos Millie slappet vi litt av før vi dro ned til Lobster Shop hvor vi spiste middag sammen med Janice og Skip, mannen til Janice. De hadde ankommet restauranten i båt, så etter at vi var ferdig med å spise ble Tone og jeg tilbudt å reise i båt tilbake dit de hadde bilen. Det ble en morsom opplevelse å kjøre båt i Puget Sound! Janice kjørte oss deretter tilbake til Millie, hvor vi slappet av litt før vi reiste. Vi ville gjerne finne en Wal*Mart eller Target før de stengte, og reiste nordover langs I-5. Her kjøpte Marianne og Arvid et par ekstra bager :-)

We started the day by finding a post office. We had to find out what it would cost to ship some stuff home. We had bought a lot of clothes and didn't want to pay for excessive baggage on the flight now. Unfortunately it costs $80 to ship 20 lbs, so really it wasn't an option after all. We just have to stick with the airlines...

We met Millie at her house and together we drove around Tacoma for some time. She showed us around the town. You wouldn't think that she is 84!! After some time we drove across the bridge to Gig Harbor, where we had a huge ice cream and saw the Scandinavian store; the lady behind the counter spoke Norwegian to us :-)

Later in the day we met Janice and Skip, her husband, for dinner at the Lobster Shop. Dinner was great, and we had a very nice time. They had arrived there by boat, so they offered us a boat ride afterwards. Tone and I accepted and it was a lot of fun to ride with them in Puget Sound.