2008-06-15

Dag 6, 7 & 8: Nydelige Colorado | Beautiful Colorado

Vi har akkurat tilbragt en natt i Santa Fe, New Mexico, etter en flott kjøretur fra Denver. Vi hadde tre kjempeflotte dager i Colorado, med solskinn og god temperatur. Vi fikk sett mye flott natur (denne staten er bare helt nydelig!), og kost oss masse.

Torsdag møtte vi Pat og Kelley for lunsj. For 14 år siden var Tone au pair for Kelley; nå er hun 19 år gammel :-) Det ble mye mimring for dem, og vi andre prøvde å henge med i svingene. Etter lunsjen kjørte vi ut til Boulder, hvor vi fikk sett universitetsområdet og gått litt i gatene. Deretter kjørte vi tilbake til Aurora i tett trafikk. På kvelden besøkte vi først en vinbar i Southlands, før vi spiste middag på Ted's Montana Grill, hvor Kelley har sommerjobb. Her kom John også, og det ble en riktig hyggelig aften - selv om restauranten ikke hadde de vinene John hadde lyst på. Jeg spiste forresten bison, og det var kjempegodt. Kvelden ble avsluttet på Bistroen der John er stamgjest.

Fredag kjørte vi vestover mot Winter Park. Skulle egentlig bare finne et sted for å shoppe noen billige klær, men vi forandret mening og kjørte inn i Rocky Mountains National Park. Det ble en fantastisk tur, og klokken ble over 18 før vi var tilbake i Denver. Akkurat i tide til å spise middag hos Pat og John. Det ble mye godt drikke i og med at John jobber i bransjen, og vi bestemte oss for å parkere bilen og ta taxi tilbake til hotellet. Det ble en hyggelig kveld, og naboen Dave og hans datter Taylor kom også over.

Lørdag pakket vi sakene våre og kjørte sørover. Fikk først handlet en del klær og sko i Castle Rock, før vi "gjorde" Garden of the Gods i Colorado Springs. Veldig mange rare steinformasjoner som kommer rett opp fra bakken. Et spesielt område. Deretter skulle vi sjekke hvor godt vi takler høyden. Kjørte Pikes Peak Highway opp til 4.300 meters høyde. Jeg greide høyden bra, mens de andre kjente det mer. Vi ble derfor ikke mange minuttene der oppe i høyden, men utsikten var fantastisk!

Etter en god lunsj på Outback i Colorado Springs kjørte vi strake veien(!) mot New Mexico. Landskapet endret seg mye underveis, og etterhvert ble det også mørkt. Vi ankom Santa Fe ca 22:15 - i tide for en liten nightcap.
After 3 wonderful days in Colorado we have arrived in New Mexico. Colorado must be one of the most beautiful states, and we got to see the Rocky Mountains National Park, Pikes Peak and Garden of the Gods. We also got to meet our friends John and Pat and their daughter Kelley. Tone used to baby-sit Kelley 14 years ago - now she is 19! We had a great time together with them; drove up to Boulder together with Pat, and also spent time with them at restaurants and the local bistro where John is a good customer and supplier :-)